Tendintele consumatorilor in 2023 cu impact in Retail

tendinte consumatori retail 2023

În peisajul actual, caracterizat de o concurență acerbă și de o varietate de opțiuni pentru consumatori, abilitatea de a furniza o experiență memorabilă joacă un rol esențial în atragerea și reținerea clienților.

O experiență excepțională oferită clienților poate aduce beneficii semnificative, inclusiv o creștere de până la 7% a veniturilor din vânzări și cu până la 2% a profitului. Această realitate servește ca sursă de motivație pentru companii, determinându-le să depășească așteptările consumatorilor.

În acest context, furnizorii de soluții tehnologice trebuie să fie în pas cu tendințele actuale ale consumatorilor. Aceștia au rolul de a echipa comercianții cu tehnologii și soluții care răspund cu precizie așteptărilor clienților moderni, în ceea ce privește experiența de cumpărare.

This image has an empty alt attribute; its file name is tendinte-retail-2023.png

Ce își doresc consumatorii

Tendințele consumatorilor care au impact asupra comportamentului cumpărătorilor din Europa acoperă o gamă largă de aspecte, de la dorința de personalizare și preocuparea pentru sustenabilitate, la atenția acordată prețurilor și nevoia de comoditate.

Informarea și educarea clienților cu privire la aceste tendințe sunt esențiale, iar prezentarea soluțiilor tehnologice disponibile reprezintă o parte importantă a acestei abordări. Astfel, clienții pot înțelege mai bine cum pot beneficia de aceste tendințe și cum tehnologia poate fi un instrument valoros pentru a le sprijini.

Sustenabilitate

În Uniunea Europeană, multe persoane se preocupă de protecția mediului, iar această preocupare este și mai pronunțată în rândul Generației Z. Sustenabilitatea devine un factor cheie de decizie pentru mai mult de jumătate dintre consumatori. Acestia sunt preocupați de impactul pe care îl au acțiunile lor asupra mediului și sunt în căutarea unor comercianți care împărtășesc aceste valori.

Accesibilitate

Consumatorii sunt în căutarea unor produse și servicii la prețuri accesibile. Costul vieții crește în toată Europa, iar consumatorii sunt din ce în ce mai atenți la bugetul lor. Inflația, războiul din Ucraina dar și alte provocări economice au contribuit la majorarea cheltuielilor, ceea ce transformă prețurile accesibile într-o tendință de urmărit cu atenție.

Personalizare

Personalizarea este o altă preocupare majoră pentru consumatorii europeni. Aceștia apreciază atunci când mărcile înțeleg preferințele lor și oferă experiențe de cumpărare relevante. Comercianții ar trebui să ia în considerare acest aspect, având în vedere că aproximativ 50% dintre consumatorii UE sunt dispuși să furnizeze informații personale pentru o experiență mai personalizată.

Comoditate

Comoditatea reprezintă o prioritate pentru cumpărători, de aceea, serviciile de tip click-and-collect devin tot mai populare în Uniunea Europeană și Marea Britanie. De exemplu, în Franța, se estimează că veniturile generate de aceste servicii vor ajunge la 14,3 miliarde de euro în acest an, comparativ cu 11 miliarde de euro în 2018. În Marea Britanie, aceste venituri se apropie de 11,9 miliarde de dolari, reflectând o creștere de 5 miliarde de euro în aceeași perioadă. Pentru comercianții care nu oferă astfel de opțiuni, există un risc real de pierdere a veniturilor.

Impactul tendințelor consumatorilor asupra industriei retail

Ca rezultat al acestor tendințe ale consumatorilor, peisajul din industria de retail se schimbă:

Tendința achiziționării de produse second-hand are un impact semnificativ asupra comportamentului consumatorilor. Conform unui studiu din 2021, se estimează că piața modei second-hand din Uniunea Europeană va ajunge la valoarea de 34 de miliarde de euro până în 2025. În același timp, numărul persoanelor care optează pentru vânzarea de produse second-hand a crescut semnificativ. Companiile din industria retail ar trebui să exploreze modalități de a atrage clienții către produse tip second-hand pentru a răspunde acestei tendințe.

Comerțul rapid a devenit un element definitoriu al experienței de cumpărare. Dacă livrarea în două ore era considerată “standardul de aur”, acum a devenit mai mult o chestiune de 15 minute. Această schimbare se datorează tendinței în creștere a comerțului rapid și a concurenței intense între startup-uri, pentru a aduce produsele alimentare și de bază la ușile clienților într-un timp record. Valoarea pieței comerțului rapid se estimează la aproximativ 8,6 miliarde de euro în acest an și se așteaptă să crească cu aproximativ 11% până în 2027. Tehnologia care susține această oportunitate va permite comercianților să ofere clienților și mai multă comoditate în procesul de cumpărare.

Abonamentele reprezintă o opțiune extrem de valoroasă pentru anumite categorii de consumatori, oferindu-le posibilitatea de a “seta și uita”. Această abordare aduce beneficii atât comercianților, cât și cumpărătorilor. Prin intermediul abonamentelor, consumatorii obțin siguranța că nu vor rămâne fără produsele esențiale, în timp ce comercianții beneficiază de venituri recurente și previzibile. Această realitate a determinat o creștere rapidă a pieței abonamentelor în Europa, cu o estimare de creștere de 17,5% în următorii patru ani.

wizzy retail
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments