De la întrebări la vânzări: soluțiile de mobilitate în retail

Header postare solutii de mobilitate in retail

Bună ziua, nu vă supărați, caut și eu [INSEREAZĂ NUME PRODUS AICI] dar pe [INSEREAZĂ CARACTERISTICĂ INDISPONIBILĂ LA RAFT AICI], mă puteți ajuta?”

Orice secundă în plus pe care clientul o petrece așteptând ca echipa ta să vină cu răspunsul pozitiv/negativ poate duce la o vânzare ratată.

Hai să intrăm aici – poate găsim ce căutam… Stai! Sunt în inventar… păcat, văd de aici produsul…” Un proces crucial pentru magazinul tău tocmai a dus la pierderea unei vânzări – ce păcat!

Una din principalele provocări ale unui magazin retail este inventarul: atât consultarea lui pe loc de către echipele din magazin, cât și gestiunea acestuia într-un mod eficient. Într-un mediu în care clienții se așteaptă la servire instantă și informații corecte, orice întârziere sau greșeală provocate de verificarea inventarului sau orice întrerupere în servicii provocată de actualizarea acestuia duc la clienți care vor găsi rapid o alternativă la afacerea ta.

Unul din principiile tradiționale al industriei retail este ”clientul are mereu dreptate”. Clientul de astăzi tot are dreptate dar se așteaptă să aibă dreptate imediat. De la produsele dorite, la variații în mărime/arome/culoare/ediții limitate – industria retail are nevoie de partenerul perfect care să îi ofere răspunsuri rapide, combinând tehnologia de ultimă generație cu o utilizare simplă și rapidă pentru echipa ta.

Discret – rapid – mobil: inventarul secolului XXI

Trebuie să efectuezi inventarul pentru magazinul tău. Fiecare produs trebuie contorizat, indexat, numărat și listat corect: preț, termen de valabilitate, mărime și toate informațiile relevante trebuie introduse în baza de date.

În mod tradițional acest lucru însemna închiderea magazinului pentru câteva ore bune sau chiar pentru câteva zile: timp în care ratezi zeci sau chiar sute de vânzări și îți vezi clienții uitându-se prin geam, încercând să îți atragă atenția în timp ce echipa ta dă neputincioasă de umeri și indică cu resemnare semnul de ”INVENTAR”.

În mod modern acest lucru are zero impact asupra operațiunilor zilnice din magazin. Implementând o soluție mobilă de retail, echipa ta poate face inventarul într-un mod discret, înregistrând toate produsele de la raft cu ajutorul terminalelor mobile sincronizate cu inventarul central.

Evitând cu grijă clienții și lăsându-le posibilitatea de a parcurge rafturile și produsele în liniște, tot ce este nevoie pentru ca un produs să fie introdus în inventar este ca scanerul mobil să îi înregistreze codul de bare. Acesta este transmis instant către sistemul de gestiune și s-a mai făcut un pas către un inventar actualizat, în care puteți avea încredere oricând.

Toate acestea se fac cu zero întreruperi pentru echipă și clienți.

Mai mulți în online dar mai mult în offline

Comerțul online pare o rachetă cu o traiectorie perpetuă ascendentă dar comerțul tradițional în locații fizice se diferențiază printr-o variabilă cel puțin interesantă: valoarea medie a unui coș de cumpărături. Deși din în ce în ce mai mulți clienți preferă shopping-ul cu un click sau două, cei care ajung în magazinele fizice cheltuie mai mult.

În același timp, 76% din cumpărători vor să intre și să iasă cât mai repede dintr-un magazin.

Cum poți profita de aceste statistici? Printr-un mediu retail în care totul este corect și rapid disponibil – prețuri, mărimi, stocuri, oferte speciale care respectă ceea ce ai promovat, etc.

Evită să pierzi vremea clienților cu informații diferite de la raft la casă sau cu membri ai echipei care trebuie să ”verifice cu colegul”. Cu ajutorul terminalelor mobile si a dispozitivelor wearable angajații pot răspunde imediat la orice întrebare, pot confirma un preț și disponibilitatea unui produs și pot oferi imediat detalii despre când produsul va reveni pe stoc.

Susținuți de un sistem în care pot avea încredere, membrii echipei se pot concentra mai mult pe interacțiunea cu clienții și mai puțin pe evitarea conflictelor provocate de informații eronate. Politețea, disponibilitatea și viteza înlocuiesc scuzele și motivațiile care nu prezintă niciun interes pentru un client care nu a găsit ce căuta și care deja se gândește la alternative din plaja concurenței.

De la întrebare la realitate

Spațiul limitat la raft înseamnă că anumite produse așteaptă cuminți în depozit până ce este nevoie de ele dar dacă un produs nu există la raft, oare el există în realitate? Pentru client, un produs care nu este la raft, este ca și inexistent sau, în cel mai bun caz, o dorință ce poate deveni realitate.

Aici intră în joc soluțiile de mobilitate pentru retail: cu o singură întrebare și un răspuns rapid, produsul absent devine o realitate disponibilă imediat. Colegii de pe etaj/raion/departament dobândesc astfel o superputere incredibil de utilă: pot vinde ceva invizibil la simpla invocare a produsului dorit.

Bestsellere indisponibile? Cum e posibil?!

Ca retaileri este greu să alegem un produs preferat – am dori să credem că toate se ”vând ca pâinea caldă”. Din (ne)fericire, clienții ne aduc cu picioarele pe pământ și ne indică cu viteză care produse sunt favoritele lor.

Provocarea apare atunci când fix cele mai bine vândute produse nu sunt pe stoc și această situație devine inconfortabilă atunci când un client alege exact acel produs care nu mai este disponibil.

Din fericire, în prezent putem folosi tehnologia pentru mobilitate în retail pentru a crea praguri presetate pentru anumite produse. În momentul în care stocul se apropie de acest prag, comanda la furnizor de plasează automat, oferind echipelor șansa de a rosti propoziția: ”Din fericire, tocmai am primit o comandă nouă, imediat vă aduc produsul din depozit!”

Clientul are mereu dreptate? Și echipa ta la fel!

În retail contează pe viteză, exactitate și disponibilitate (nu doar a produselor). Pentru a garanta servicii impecabile și o experiență demnă de a fi repetată pentru fiecare client în parte, soluțiile de mobilitate în retail reprezintă o fundație solidă cu răspunsuri corecte la toate întrebările ce permite echipelor din magazin să se concentreze pe interacțiuni politicoase și relevante și pe un ”Vă mai așteptăm pe la noi!” spus cu seriozitate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *