Cum să crești numărul livrărilor folosind digitalizarea: JTI România – Studiu de caz

Solutie scanare Datalogic

IT Genetics trece în portofoliul său o colaborare de succes cu una din cele mai mari companii din industria tutunului, Japan Tobacco International (JTI). Soluția implementată a dus la eficientizarea operațiunilor companiei din România, îmbunătățind semnificativ procesul de scanare a produselor sale, proces care are un impact direct asupra numărului livrărilor.

Dacă acceptăm ideea că timpul înseamnă bani, atunci în cazul unei companii cu peste  1.200  de angajați, care distribuie un număr important de produse zi de zi, este vorba de resurse serioase.

Aceste resurse pot fi pierdute – atunci când apar întârzieri, sau câștigate – atunci când procesele sunt eficientizate.

Provocarea

În cadrul unei campanii de modernizare aplicate de companie, JTI România a schimbat tehnologiile de coduri de la DotCode în Data Matrix. Însă, noile coduri se scanau foarte lent cu cititoarele vechi pe care le deținea compania în acel moment.

Soluția IT Genetics

Pentru a asimila această trecere într-un mod care să aducă beneficii palpabile companiei, JTI a încheiat un parteneriat cu IT Genetics. Am avut un proces de colaborare strâns și ne-am folosit de un mecanism de tip trial and error, pentru a scurta la maximum timpul de implementare.  

Activități vizate

Soluția a fost aplicată în departamentul de distribuție a țigărilor din cadrul companiei: de la depozitele JTI România către magazine.

Directiva europeană privind produsele de tutun (TPD2) obligă agenții de vânzări să scaneze fiecare pachet de țigări înainte de a-l lăsa la punctul de vânzare. De aceea, agenții care se ocupă de prelucrarea și livrarea comenzilor au în dotare un cititor de coduri de bare.

Această etapă este esențială în procesul de livrare a produselor companiei și poate influența în mod direct productivitatea întregii echipe.

Abordarea tehnică

Soluția implementată a presupus în primul rând latura de hardware. Cu toate acestea, IT Genetics a creat și un firmware personalizat pentru JTI, în colaborare cu partenerii italieni de la Datalogic. Această îmbunătățire a accentuat vizibil viteza de scanare, depășind chiar standardul din piață.

Timp de implementare

Proiectul a durat 2 luni, timp în care s-au analizat opțiunile pentru scanere, s-a implementat varianta aleasă, a avut loc update-ul de firmware și, respectiv, s-au rezolvat problemele de citire a codurilor acolo unde angajații au reclamat diverse incidente.

Rezultate palpabile

Rezultatul imediat a fost scăderea de 3 ori a timpului de scanare a produselor.

În trecut scanarea a 10 pachete de țigări dura în medie 40 de secunde, însă erau cazuri în care putea dura și până la 90 de secunde. Unele coduri nici măcar nu erau scanate, cititorul dând erori. Cu noile cititoare timpul de scanare a ajuns la 10-12 secunde constant,  fără fluctuații mari de timp. Aceasta înseamnă că scanarea se face aproximativ de 3 ori mai rapid”, explică reprezentanții JTI.

Beneficiile câștigate de companie

Prin soluția implementată, productivitatea echipelor din teren a crescut, procesarea comenzilor s-a făcut mult mai rapid și mai eficient.

Un timp mai scurt de scanare duce automat și la un proces de livrare eficient, ceea ce a ajutat agenții să facă mult mai multe livrări.

Părerea clientului

”Am recomanda cu încredere și soluția folosită, dar și furnizorul IT Genetics, din mai multe motive:
1. Cititoarele Datalogic implementate sunt eficiente, rezistente, răspund exact nevoilor agenților noștri și ne-au ajutat să ne îmbunătățim timpii de lucru și să creștem viteza de procesare a comenzilor.
2. Colaborarea dintre noi, IT Genetics și Datalogic a decurs la standardele de profesionalism pe care le așteptam. Promptitudinea și deschiderea de a rezolva nevoile clienților ne fac să-I recomandam de fiecare dată când avem ocazia.”

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments